Prosadíme zvýšení mezd zaměstnanců DP, zahájíme stavbu metra D a vyhlásíme referendum o magistrále u Václavského náměstí

25. září 2014
Tisková zpráva: Prosadíme zvýšení mezd zaměstnanců DP, zahájíme stavbu metra D a vyhlásíme referendum o magistrále u Václavského náměstí
Vyšší mzdy zaměstnancům Dopravního podniku, zabránění propuštění zaměstnanců a rozprodávání majetku Dopravního podniku, zahájení výstavby trasy metra D i referendum o budoucí podobě Václavského náměstí a magistrály. To jsou priority sociální demokracie v oblasti dopravní infrastruktury pro další volební období, které dnes představili kandidáti do pražského zastupitelstva v čele s volebním lídrem Miloslavem Ludvíkem.
MHD a Dopravní podnik
Prioritou ČSSD je podporovat a dále rozšiřovat městskou hromadnou dopravu a stabilizovat pozici Dopravního podniku jako poskytovatele služeb v oblasti veřejné dopravy. „Nepřipustíme proto jeho privatizaci, restrukturalizaci vedoucí k rozprodávání majetku i propuštění zaměstnanců. V opačném případě by poskytování služeb bylo ohroženo,“ vysvětluje Miloslav Ludvík, kandidát na primátora hlavního města Prahy a dodává: „V souladu s důrazem, který klademe na rozvoj veřejné dopravy, navrhneme zvýšení mzdy zaměstnanců Dopravního podniku hlavního města Prahy o 3,5 procenta nad rámec kolektivní smlouvy. To odpovídá stejnému zvýšení, o kterém rozhodla vláda v případě platu státních zaměstnanců,“ dodává Miloslav Ludvík. Toto navýšení mzdy představuje částku zhruba 150 milionů korun ročně, což je realistické a v souladu s rozpočtovými možnostmi DP.
Snahou ČSSD je, aby Dopravní podnik byl prosperující a fungující společností se stabilní finanční situací. Nesouhlasí proto s návrhem bývalého primátora Svobody a ODS, aby se rozpočet Dopravního podniku v příštím roce snížil o 600 milionů korun. „Snížení rozpočtu o 600 milionů korun lze docílit pouze propouštěním zaměstnanců, omezováním dopravy a rušením spojů. To je pravý opak toho, co chce ČSSD. Návrh ODS je hrubě nezodpovědný,“ reaguje Miloslav Ludvík.
Výstavba metra D
Sociální demokracie preferuje hromadnou dopravu jako způsob cestování po Praze, chce proto podle Karla Březiny, kandidáta do zastupitelstva za ČSSD, do jejího rozvoje zásadně investovat: „Naší prioritou je výstavba metra D. Vždy jsme prosazovali vybudování samostatné linky D, která nejenže více než 180 tisícům Pražanů zajistí kvalitní a rychlý spoj do centra, ale navíc uleví i lince C a stane se alternativou k Nuselskému mostu, který musí dříve či později projít zásadní rekonstrukcí. Bez linky D by v takové situaci dopravní systém zcela zkolaboval.“ Pro samostatnou linku hovoří i plánovaný interval, který pro samostatnou linku ve špičce činí 200 sekund a na odbočce by šlo o 360 sekund.
Reálný cíl zahájení stavby je v následujícím volebním období. Dle aktuálních propočtů a cen roku 2013 by se finanční náklady na stavbu linky D měly pohybovat okolo 46 mld. korun. Financování by mělo být zajištěno především z evropských fondů, předpokládá se také významná spoluúčast státu. „Stavba takového významu neslouží jen Pražanům, stát by proto měl mít zájem na její stavbě. Jsem si jistý, že v současné vládě podporu určitě nalezneme,“ dodává Karel Březina.
Magistrála u Václavského náměstí
Další stavbou, které se chce sociální demokracie věnovat, je pražská magistrála, jejíž současný stav je dlouhodobě neúnosný. „Chceme připravit referendum, ve kterém by mohli Pražané rozhodnout, jak by magistrála u Václavského náměstí měla vypadat. Jedním z řešení je svedení dopravy pod zem. K této variantě necháme vypracovat studii, která by vyčíslila náklady různých řešení a na základě znalosti těchto dat by proběhlo referendum,“ prohlásil Petr Dolínek, kandidát do zastupitelstva za ČSSD.

Komentáře nejsou povoleny